کامپوزیت for Dummies

Wiki Article

در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت.

یکی از سؤالات بسیار متداولی که مطرح می‌شود این است که لمینت دندان با کامپوزیت چه تفاوتی دارد و آیا این دو تکنیک‌هایی متفاوت از هم دیگر هستند؟ در کل باید گفت کامپوزیت‌ها نوعی لمینت هستند و آنها را با نام لمینت کامپوزیتی می‌شناسند.

مواردی که بعد از کاشت ایمپلنت باید رعایت شوند عبارت است از :

پس از این که مواد خود را گرفتند و کار تمام شد، از دهان خارج می شود.

این یعنی که شما برای غذا خوردن و حرف زدن باید بیش از یک ماه تمرین داشته باشید.

جلوگیری از بیماری های گوارشی با جویدن و هضم درست مواد غذایی

بسیاری از مطالعات میزان پایداری ترمیم کننده‌های کامپوزیتی پایه رزین را با میزان پایداری ترمیم کننده‌های آمالگام نقره - جیوه مقایسه کرده‌اند. بسته به مهارت دندانپزشک، مشخصات حفر دندانی بیمار و نوع و مکان آسیب، میزان ماندگاری ترمیم کننده‌های کامپوزیتی می‌تواند طول عمر مشابه با آمالگام داشته باشد.

[۲] برای اولین بار به منظور شروع واکنش‌ها، از نور فرابنفش استفاده می‌کردند، اما این روش دارای عمق درمان محدود بود و اثرات نامطلوبی برای بیماران و پزشکان داشت.[۲] به همین دلیل، مدتی بعد به منظور انجام واکنش پلیمریزاسیون مناسب بین ترکیبات کامپوزیتی استفاده از نور مرئی جای گزین نور فرابنفش شد.[۲]

همانطور که گفتیم این روش برای ترمیم جزئی دندان مثل شکستگی‌های کوچک، برطرف‌کردن لکه و زرد شدن دندان، پرکردن دندان، کاهش فاصله بیین دندان‌ها، ترمیم ساییدگی دندان و مواردی از این دست انجام می‌شود.

پرسلن ها نوعی مواد سخت سرامیکی به‌خصوص هستند که از آنها برای ترمیم دندان‌ها و افزایش زیبایی آنها استفاده می‌شود. برای استفاده از این تکنیک نیاز به قالب‌گیری‌های تخصصی و اندازه‌گیری‌های کامپیوتری است.

ایمپلنت دندان می‌تواند برای جایگزینی یک دندان، چند دندان یا حتی برای جایگزینی همه دندانها استفاده شود. در برخی موارد here استفاده از آنها صرفاً به دلایل پزشکی بوده و در برخی موارد مسئله زیبایی فرد هم وجود دارد.

در روش ایمپلنت دندان ساب پریو استیل، ایمپلنت درون بافت لثه و بر روی استخوان فک قرار میگیرد به صورتی که بخشی از سر فلزی ایمپلنت دندان جهت نگهداشتن روکش بیرون‌تر است. از این روش برای عمل‌های تک مرحله‌ای ایمپلنت استفاده میشود.

آیا برای جایگزین کردن هر دندان از دست رفته باید ایمپلنت بکاریم؟

شاید در نگاه اول تصور کنید که قیمت ایمپلنت دندان زیاد است اما اگر به ماندگاری و مادام العمری آن فکر کنید می بینید که هزینه آن آنقدرها هم زیاد نیست.

Report this wiki page